Realizare site,    Creare site,    Aplicatii ERP,    Aplicatii CRM,    Aplicatii pentru mobil

CRM

Blog Single

CRM

 

Foarte pe scurt, CRM inseamna trecerea de la afacerea centrata pe produs la afacerea care are in prim plan Inaltimea Sa, CLIENTUL. Da, CLIENTUL, (o persoana despre care stii cati copii are, unde ii place sa-si petreaca vacantele si ce marca de bere bea), si nu consumatorul (un barbat intre 25-35 ani, cu studii si venituri medii).

 

Conceptul de CRM imbina relatiile interpersonale cu tehnologia, de exemplu contactul direct al vanzatorului cu clientul intr-un magazin si introducerea unor date personale despre acest client intr-o baza de date sofisticata.

 

In principiu, CRM este o filozofie care se materializeaza in doua etape:

 

1. Trecerea de la concentarea eforturilor companiei pe caracteristicile Produsului spre Client si nevoile sale. In aceasta faza se realizeaza segmentarea pietei pe baza nevoilor si se masoara satisfactia si loialitatea clientilor. "Instrumentele" cele mai folosite sunt asa-numitele "call centers" (serviciul de relatii cu clientii prin telefon), numerele netaxabile.

2. A doua etapa este proprie companiilor care nu se multumesc doar cu existenta unui serviciu de relatii cu clientii bine pus la punct. Ele vor sa integreze CRM intr-o strategie de interactionare eficienta cu clientul.